fbpx

ריהוט לבית

כל מה שצריך לדעת לפני קניה

ריהוט לבית הוא כנראה אחד המרכיבים הכי משמעותיים המעניקים לביתנו את אופיו. הוא זה שיקבע בסופו של דבר את הסגנון העיצובי של הבית ואת האווירה בו. בנוסף, בחירת הריהוט משפיעה גם על ההרגשה שלנו בבית. אז איך בוחרים ריהוט לבית?

השראה

לפני שאתם מתחילים לשוטט בין חנויות או לחפש אחר הספק המושלם שיעניק לכם הזדמנות להתאים ריהוט לבית, פשוט גלשו באתרי האינטרנט הקשורים לעיצוב הבית, עיינו בקטלוגים העוסקים בסטיילינג ועיצוב פנים ופשוט שאבו השראה. סמנו כל פריט שמוצא חן בעיניכם ואספו את כל החומר. הביטו היטב בפריטים השונים וכנראה שתזהו עקביות מסוימת שהיא בעצם סממן לסגנון העיצובי המאפיין אתכם.

התאמה לצרכים

רהיטים תעשיתיים הנמכרים בחנויות וברשתות הגדולות מיוצרים במטרה לתת מענה לצורך כללי. יחד עם זאת, לכל משפחה ולכל אחד מאיתנו יש את הצרכים הספציפיים שלה.

תכנון ועיצוב

שימו לב כי הסגנון העיצובי שמנחה אתכם מתאים אמור להשתלב בחללים השונים בבית ולהתאים בעיקר לתקציב שלכם. מומחים מתחום העיצוב טוענים כי קודם כל מומלץ להסתכל על החללים הקיימים ולהתאים להם את הריהוט ולא להיפך.

טרנדים וסגנונות

בעוד יש רהיטים שהם סוג של טרנד או מגמה, קיימים גם סגנונות קבועים ביניהם:

  • קלאסי – סגנון אירופאי עתיק, עשוי עץ מלא אשר יוצר אווירה אלגנטית ותרבותית. את סגנון זה נהוג לחלק לכמה תתי קבוצות: ריהוט ויקטוריאני בגוונים כהים, ריהוט ארט דקו וריהוט כפרי קלאסי המיוצר מחומרים טבעיים. מדובר ברהיטים מסיביים שיתאימו לחללים גדולים ויעניקו מראה צפוך וחם.
  • מודרני – מאופיין בקווים נקיים ומינימליסטיים. נעשה שימוש בחומרי גלם כמו אלומיניום, ויניל, זכוכית. אם החלל קטן, בחירה של ריהוט בהיר עם קווים נקיים יעניק אשליה של מרחב.
  • רטרו – ריהוט המשחזר את סגנון הריהוט בשנות ה-50, ה-60 וה-70.

כמובן שניתן גם לשלב בין סגנונות. אחד הדברים שהכי חשוב לשים לב אליהם ולא משנה באיזה סגנון אנחנו בוחרים הוא איכות חומרי הגלם שיבטיח תחזוקה קלה, איכות ורמת גימור גבוהה. שילוב מאוזן יאפשר לנו להגיע להרמוניה ושלמות בחלל.

לאחר בחירת הסגנון יש לבצע מדידות וכך לבחור את הרהיטים המושלמים לבית שלנו.
מוזמנים להציץ בדף הפייסבוק שלנו Art Home הגלריה לרהיטי מעצבים